5/5 - (14 امتیاز)

میلگرد و تاریخچه آن

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. مقالات
  4. chevron_left
  5. میلگرد و تاریخچه آن
میلگرد و تاریخچه آن انواع میلگرد آهن آلات فرید

میلگرد و تاریخچه آن در ساخت و ساز ساختمانی

در دنیای ساخت و ساز، محصولات متنوع و بسیاری وجود دارند که هرکدام به دلایلی اهمیت بسیاری در استفاده دارند. در بین تمامی این محصولات، ویژگیهای منحصربه‌فرد هرکدام سبب شده است تا دیگری نتواند جایگزین آن باشد.

میلگرد نیز به عنوان یکی از انواع آهن‌آلات و مصالح ساختمانی، پیشینه‌ و سابقه‌ای دور و دراز در استفاده در ساختمان‌سازی دارد. در ادامه قرار است تا با نکاتی درباره میلگرد و چیستی آن برای استفاده، انواع مختلف موجود از آن و در نهایت اهمیت و کاربرد استفاده از میلگرد آشنا شوید تا بتوانید انتخاب، خرید و در نهایت استفاده بهتری را برای ساختمان‌سازی خود رقم بزنید. استفاده‌ای که می‌تواند موجب دوام ساختمان‌سازی شما شود.

پیشینه تولید و استفاده از میلگرد ساختمانی

اگر کمی به عقب برگردیم و بخواهیم اولین حضور میلگرد در صنایع ساختمان‌سازی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم، لازم است تا به سال‌ها پیش و زندگی و ساختمان‌سازی رومیان باستان برگردیم. در آن زمان رومیان باستان به منظور ساخت خانه، نیاز به استفاده از مصالحی محکم و بادوام داشتند. آن‌ها دریافت بودند که لازم است تا از بتن برای ساخت کلوسیوم‌های مورد نیاز خود استفاده کنند. پس از مدتی، این استفاده در سال‌های بعدی شکلی کامل‌تر به خود گرفت.

در قرن هجدهم میلادی، صنعتگر فرانسوی به نام فرانسوا کوینه، به دنبال استفاده از بتن برای افزایش دوام ساختمان در حین ساخت و ساز، به استفاده از مصالحی شبیه به میلگرد روی آورد. از همین رو برخی او را سازنده و مخترع میلگرد در صنایع ساخت و ساز می‌دانند. با این حال، نام‌های دیگری نیز در تاریخ به عنوان اولین استفاده کننده‌ها از میلگرد ساختمانی نیز دیده می‌شود. افرادی مانند جوزف مونیر یا جوزف لوئیس لامبوت برخی از این‌ها هستند.

میلگرد و تاریخچه آن انواع میلگرد آهن آلات فرید

تقسیم بندی میلگرد از نظر جنس‌ تولید آن

زمانی که به سراغ خرید میلگرد بروید، متوجه خواهید شد که میلگرد دارای انواع و اقسام بسیاری است و در دسته بندی‌های بسیاری می‌توان میلگرد را جای داد. انواع میلگرد از نظر جنس تولید، برای خود دسته بندی گسترده و بزرگی است که می‌تواند تاثیر مستقیمی را بر روی خرید و استفاده از آن داشته باشد. اصلی‌ترین دسته بندی میلگرد براساس نوع جنس محصول عبارت است از:
1. میلگرد اروپایی
2. میلگرد کربن‌دار یا پایه سیاه
3. میلگرد گالوانیزه
4. میلگرد اپوکسی پوشش دهنده
5. میلگرد فایبرگلاس پلیمر
6. میلگرد فولادی ضد زنگ

تقسیم بندی میلگرد براساس استانداردهای موجود در بازار

اگر به دنبال خرید و استفاده از میلگرد هستید، باید بدانید که هر میلگرد براساس استاندارد خود نیز تقسیم بندی مشخصی را دارد. با استفاده از استانداردهای موجود در بازار، این دسته بندی شکل خاص و مشخصی را به خود می‌گیرد. اصلی‌ترین انواع دسته بندی برای میلگردهای موجود در بازار عبارت است از:

میلگرد A1 (S240)

انواع میلگرد ساده که به منظور خم‌کاری و جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. میلگردهایی که دارای شماره 8 تا 10 هستند در این دسته بندی جای می‌گیرند.

میلگرد A2 (S340)

میلگردهایی که به دلیل شکل ظاهری خود به نام میلگرد فنری یا مارپیچی نیز شناخته می‎‌شوند. این انواع میلگرد دارای آج‌هایی هستند که به صورت مارپیچ از اول تا آخر میلگرد پیچیده و دورتادور میلگرد را پوشش داده است.

میلگرد A3 (S400)

این دسته از میلگرد را می‌توان از انواع میلگرد آجدار دارای آج جناقی دانست. این میلگرد ها بیش از دیگر انواع میلگرد در بازار ساخت و ساز و عملیات‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میلگرد A4 (S500)

میلگردهایی دوکی شکل که معمولا از جنس فولادهایی با کربن بالا ساخته و پرداخته می‌شوند. این انواع میلگرد استحکام بسیار بالایی را داشته و معمولا به منظور جلوگیری از اتلاف منابع و صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت و ساز برای پروژه‌های بزرگ مورد کاربرد قرار می‌گیرد.

میلگرد و تاریخچه آن انواع میلگرد آهن آلات فرید

کاربرد میلگرد در اشکال مختلف و متنوع آن

همان‌طور که خواندید، انواع میلگرد در اشکال و مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد که هریک به دلیلی به تولید و استفاده می‌رسد. در واقع دلیل استفاده از هریک از این انواع میلگرد، به صورتی متفاوت بوده که با ظاهر و جنس سازنده آن ارتباط مستقیمی را دارد. با این حال، پرکاربردترین انواع میلگرد را می‌توان میلگردهای آجدار و پس از آن میلگردهای ساده دانست که در بسیاری از موارد انتخاب افراد مختلف برای ساختمان‌سازی خود هستند.

اگر در صنایع ساخت و ساز و ساختمان‌سازی سررشته داشته باشید، حتما به خوبی از اهمیت و کاربرد میلگرد و انواع موجود از آن در بازار آشنا هستید. در این مقاله سعی کردیم تا با بیان نکات تکمیلی درباره این موضوع و انواع مختلف میلگرد از میلگرد ساده گرفته تا میلگرد آجدار به شما کمک کنیم تا به نتایج بهتری برای خرید خود برسید. امید است این نکات، در نهایت به شما کمک کند تا خرید و انتخاب بهتری را برای خود رقم زده و براساس نیازتان خرید خود را انجام دهید.

با توجه به تمامی مطالبی که جهت شرح و ذکر اهمیت میلگرد در صنعت سازه و ساختمان ارائه شد، بازرگانی آهن آلات فرید آماده ارائه خدمات فروش انواع میلگرد به شما عزیزان می‌باشد‌. در صورت نیاز به مشاوره با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هجده + دو =

فهرست