5/5 - (13 امتیاز)

میلگرد و انواع آن در بازار

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. مقالات
  4. chevron_left
  5. میلگرد و انواع آن در بازار
میلگرد و انواع آن در بازار آهن آلات فرید

مهم‌ترین نکات درباره استفاده از انواع میلگرد در بازار

در ساخت و ساز ساختمان از مصالح بسیار مختلف و متنوعی استفاده می‌شود که هرکدام خواص منحصربه‌فرد و متفاوتی را دارند. یکی از انواع مصالح که این روزها به عنوان یکی از مصالح پرفروش و پرکاربرد شناخته می‌شود، میلگرد فولادی است.

استفاده و تولید میلگرد فولادی برای اولین بار در سال 1800 صورت گرفت و قابلیت‌های آن به عنوان یک میله فولادی نمایان شد. از آن پس، میلگرد به عنوان یکی از سازه‌های بسیار پر کاربرد در ساختمان‌های مختلف شناخته می‌شود که از کف ساختمان تا ستون‌ها و سقف را پوشش می‌دهد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول تنوع بالایی را دارد که می‌تواند برای کاربردهای مختلف ویژگی‌های متفاوتی را پیاده سازی کند. در ادامه درباره انواع این محصول و مهم‌ترین نکات دانستنی پیش از خرید میلگرد اطلاعاتی را بیان خواهیم کرد.

تقسیم بندی انواع میلگرد براساس شکل ظاهری آن‌ها

زمانی که قرار است به سراغ دسته بندی انواع میلگرد موجود در بازار برویم، در قدم اول لازم است تا میلگردها را براساس روش ساخت و ظاهری که دارند، تقسیم بندی کنیم. این ظاهر به صورت کلی به دو دسته تقسیم می‌شود که هریک از این دو دسته ویژگی‌های مشخصی را دارند. در ادامه درباره هریک از دو دسته میلگرد ساده و آجدار نکاتی را بیان خواهیم کرد:

میلگرد ساده

میلگردهای ساده همان‌طور که از نامشان مشخص است، دارای سطحی صاف و یکدست هستند. این سطح صاف سبب می‌شود تا میلگرد ساده برای ساخت درز انقباض در انواع اتوبان و فرودگاه انتخاب مناسبی باشد و بتواند از جمع شدگی و ایجاد ترک در بتن جلوگیری لازم را به عمل آورد.

میلگرد آجدار

پر استفاده‌ترین انواع میلگرد را در صنایع ساخت و ساز می‌توان انواع میلگرد آجدار دانست که قابلیت‌های بیشتری را نسبت به انواع میلگرد ساده دارند. در این انواع میلگرد آج‌هایی وجود دارد که سبب می‌شود تا سطوح میلگرد صاف و یکدست نباشند. از همین رو قابلیت بیشتری در مقاومت بالا نشان می‌دهند و می‌توانند استحکام و دوام بیشتری را نسبت به انواع میلگرد ساده داشته باشند. استفاده از این نوع میلگرد از پایه‌ریزی ساختمان تا سقف و ستون‌های ساختمانی مشاهده می‌شود.

میلگرد و انواع آن در بازار آهن آلات فرید

انواع میلگرد از نظر میزان مقاومت در برابر فشار

میلگردهای فولادی براساس میزان مقاومتی که دارند، به دسته بندی‌های مختلف و متعددی تقسیم می‌شوند. در این میان براساس مقاومت هر میلگرد می‌توان کاربرد مشخصی را نیز برای آن در نظر گرفت که تحمل فشار را راحت‌تر کرده و می‌تواند نتایج بهتری را برای استفاده از آن به دست دهد. 6 دسته از انواع میلگرد براساس میزان تحمل در برابر فشار عبارت است از:

میلگرد اروپایی

انواعی از میلگرد هستند که با استفاده از ترکیب آلیاژ منگنز ساخته می‌شوند. این نوع از میلگرد برای ساخت و ساز در مناطق زلزله خیر و دارای ساختار یکپارچه انتخاب خوبی نیستند. از همین رو در شهرهای ایران استفاده از این میلگرد به ندرت دیده می‌شود.

میلگرد فولاد کربن

دسته دوم از انواع میلگرد را می‌توان میلگرد فولاد کربن دانست. این انواع میلگرد که با نام میلگرد نوار سیاه نیز در بازار به فروش می‌رسند، بسیار رایج و متداول هستند. استفاده بسیاری از این نوع میلگرد در بازار می‌شود و معمولا انتخاب‌های خوبی هستند. با این حال، باید در نظر داشته باشید که این نوع میلگرد برای مناطق مرطوب انتخاب خوبی نیستند زیرا مقاومت بالایی را در برابر رطوبت و زنگ زدگی ندارند و می‌توانند مشکل ساز باشند.

میلگرد اپوکسی

میلگردهای اپوکسی همان میلگردهای فولاد کربن هستند که با یک لایه از اپوکسی پوشیده شده‌اند. به این ترتیب و با استفاده از این لایه بر روی میلگرد، میزان مقاومت میلگرد در برابر رطوبت افزایش یافته و احتمال زنگ زدگی در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. از همین رو می‌تواند به عنوان انتخابی مناسب برای مناطق مرطوب لقب گیرد.

میلگرد گالوانیزه

میلگردهای گالوانیزه، انواعی از میلگرد بسیار مقاوم هستند که در برابر آسیب دیدگی نیز پوشش دهی خوبی را دارند و می‌توانند به خوبی مقاوم عمل کنند. با این حال، در کنار تمامی مزایای این نوع از میلگرد، قیمت نسبتا بیشتر از این میلگرد نسبت به میلگرد اپوکسی در برخی از موارد به عنوان مشکل مطرح می‌شود.

میلگرد فایبرگلاس

میلگردهای فایبرگلاس، میلگردهایی بسیار سبک وزن هستند که شباهت بسیاری را به فیبر کربن دارند. این انواع میلگرد با نام میلگردهای کامپوزیت نیز شناخته می‌شوند . در برابر زنگ زدگی مقاومت خوب و بالایی را از خود نشان می‌دهند.

میلگرد ضد زنگ

آخرین مدل از انواع میلگرد را می‌توان انواع میلگرد استیل یا ضد زنگ دانست. این انواع از میلگرد نسبت به دیگر مدل‌های میلگرد مقاومت بسیار بیشتری دارند و به عنوان بهترین تقویت کننده‌های بتن شناخته می‌شوند. با این حال، میزان قیمت این میلگردها نیز نسبت به میلگردهای دیگر بیشتر است.

میلگرد و انواع آن در بازار آهن آلات فرید

اگر به دنبال خرید میلگرد و استفاده از انواع مختلف میلگرد موجود در بازار هستید، لازم است تا اطلاعاتی دقیق را درباره انواع میلگرد موجود در بازار داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم تا با بیان اطلاعاتی دقیق درباره انواع میلگرد، به شما کمک کنیم تا شناخت و انتخاب بهتری را در این راستا داشته باشید و بتوانید با اطلاعات کامل به سراغ بهترین انتخاب ممکن و خرید میلگرد بروید. در صورتی که نیاز به مشاوره در مورد خرید میلگرد داشتید کارشناسان بازرگانی آهن آلات فرید در خدمت شما هستند، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پانزده + هشت =

فهرست